Salg

mandag den 23. juli 2012

Verdens bedste brød

Her er lige kommet et indlæg på, som jeg skrev i efteråret. Jeg har slettet min "underside" omhandlende mad, derfor lægger jeg nu opskriften her på forsiden ...

Så har jeg haft endnu en bage-succes med "Verdens bedste brød" som jeg gerne vil dele med jer


Det er pærelet og passer godt til et A-menneske som mig, der serverer friskbagt brød til morgenkaffen - vær så artig:






Gær svarende til en ært opløses i 300 gram vand, 8 gram salt tilsættes + 400 gram mel.
Rør det let rundt - skal IKKE æltes.

Skal hæve på køl i minimum 12 timer.

En støbejernsgryde mættes/smøres med olie, låg på og den sættes i ovnen, der varmes til 250 grader. Gryden skal opvarme i ca 30 min. Herefter putter man den klistrede dej ned i gryden og sætter låg på og stiller den i ovnen i 30 min på 250 grader. Herefter tages låget af og brødet bager videre i ca. 10-15 min. på 225 grader.

og vupti - et rigtig lækkert brød med super saftig krumme og sprød skorpe - velbekomme!

Jeg har erstattet 100 gram af hvedemelet i opskriften med 100 gram hvedeklid eller 100 gram grahamsmel. Synes grahamsmodellen er bedst og så lige lidt græskarkerner til at pifte op med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar