Salg

mandag den 23. juli 2012

8 dage ...

... tilbage af ferien i Sydspanien. Den sidste uge har vi planlagt en lille bitte smule, og vi påtænker at leje en bil og køre øst for Málaga til området El Palo, hvorefter vi vil køre en tur til Nerja. Herudover en tur til stranden, som vi ellers kun har besøgt én gang. Vi er ikke så meget til alt det sand :-) Desuden har Gustav overhovedet ingen respekt for havet, så vi skal holde ham i ilden ved liggestolene hele tiden, hente vand til sandkager osv. Men vi nupper lige en sidste halv-dag der. Herudover skal der nok købes flere småting ved boderne.

Kirstine og jeg havde et par hyggelige timer forleden, hvor alskens tingel-tangel blev undersøgt og vi tog os al den tid, det tog. Det tog hende tyve minutter at vælge ringe til gaver til et par veninder derhjemme. Jeg havde set en fed turkis buksedragt og en flot gulvlang gul/blomstret kjole, som jeg absolut måtte prøve i håb om, at det var outfittet til det bryllup, vi skal til i september. Men desværre nej, den ene var for stor og den anden for lille. Sluttede af med en tiltrængt slush-ice.

Herudover er jeg ved at danne mig et overblik over den kommende tyskundervisning, læser op på pensum og grammatik - men ak, jeg synes det er så langt væk ... Jeg må kæmpe videre ...

I aften vil jeg for tredje gang forsøge at skaffe os et par engelsksprogede film. Der har været virkelig meget politi-overvågning hernede i kampen mod de illegale afrikanere, der sælger langs strandpromenaden. Alt imens jeg har siddet og kigget på filmene, så har sælgeren pludselig sagt SORRY- you come back! Og vupti, så forsvandt de alle. Fra altanen har vi kunnet se, hvordan de kommer gående langs stranden ved mørkets frembrud, hvorefter de placerer sig rundt omkring på strandstolene. Pludselig "rykker" de og går op til strandpromenaden og arrangerer deres varer på et lagen med snore fra hjørne til hjørne, så de hurtigt kan pakke sammen, såfremt politiet nærmer sig. Men det er som om politiet kun kører skræmmekampagne, da de ikke rigtig jagter dem som sådan. Men sikke en skæbne: at være på flugt hele tiden, sælge kopi-varer til turister. Det stinker naturligvis af organiseret kriminalitet, hvor bagmanden styrer dem, leverer varer til dem, og han sørger måske også for, at de får tag over hovedet i en eller anden lejlighed, hvor de bliver stuvet sammen. Jeg har lidt svært ved at forholde mig til det ... på den ene side, forstår jeg godt spanierne, der er trætte af, at afrikanerne uden arbejds- og opholdstilladelse kaprer deres kunder i butikken. På den anden side, så forsøger  afrikanerne - omend illegalt - at skaffe sig til dagen og vejen i håbet om bedre levevilkår, end dem de kommer fra. Og jeg er jo bare en lille-bitte brik i det store organiserede spil ... så jeg vil gøre mig forsøget i aften igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar