Salg

søndag den 1. januar 2012

(For) stille og rolig ...

Kære alle - godt nytår - håber I er kommet godt ind i 2012?
Her fejrede vi nytåret bare vores lille familie. Truthorn, grimme hatte og god mad - og vi hyggede ... så længe det varede... Gustav var ved at falde i søvn over fars Ipad, så han blev puttet kl. 20.30. Kirstine var så stolt af at måtte være længe oppe, men faldt om i vores seng ved elleve-tiden. Manden var også træt - måske oven på al den gode mad? - så han sov også fra at hoppe ind i det nye år. Så sad jeg der ... men heldigvis i godt selskab med Thomas H. Har i øvrigt fundet ud af, at i morgen mandag den 2. januar, har jeg fri. Der står i hvert fald "juleferie" i min jobkalender. Fedt nok. Ungerne skal af sted i dagpleje og børnehave, og så skal jeg have gjort rent - tror jeg fyrer op for Skanderborg 2009, som jeg optog i nat. Så er det ikke så slemt at støve af, vaske gulve m.m. Juleferien har været skøn og fuld af finurligheder; Kirstine har vist mig, hvordan man laver et hjerte ud af to ostepops! Jeg har forklaret hende forskellen mellem død og døv, jo jo, dét har givet nogle misforståelser, at hun troede jeg sagde død (for hun er jo ikke død, men DØV). Vores slik i køkkenskuffen, må jeg hellere finde en anden placering til ... den har været en kæmpe magnet de sidste dage , ja selv bettemanden på 1½ åbner og hugger løs! Alt i alt en hyggelig juleferie med tændte stearinlys og i børnenes tegn, og selvfølgelig nåede jeg ikke en brøkdel af alt det, jeg havde sat mig for. Og nytårsfortsæt, har jeg mon det ... tjo ... vil gerne have gang i symaskinen igen og lære at strikke sokker på rundpind ... dét kan da vist godt gennemføres ...hvad jeg så så inderligt håber (men måske ikke tror på?) er, at jeg vil tabe mig...Åh gud, sikke en floskel at fyre af her oven på jul og nytår. Jeg føler dog, at tiden er inde til at spise mindre og spise sund + dyrke motion 2 gange i ugen. Pædagogikum er veloverstået, jeg er OK med på job, Gustav er større og lidt mere selvstændig og han sover jo igennem! Alt dette gør bare, at jeg synes jeg har energien til det nu, så NU skal det være - glæder mig! Altså mest til resultatet, processen dertil er på forhånd ulidelig! Men jeg er klar til kamp og på torsdag gælder det zumba! Var i øvrigt inde og Google lidt vedr. slankekure, men ak, det bliver jeg da kun mere forvirret af. Jeg vil derfor følge min egen og føre logbog over mine måltider og motion. Jeg er sikker på, at jeg bliver meget mere bevidst om, hvad jeg putter i kværnen, når jeg noterer det ned. I aften står den på McD-mad, som er en tradition her 1. januar. Godt det først er i morgen regnskabet skal føres! Rigtig god eftermiddag til jer derude! Nu vil jeg have min kaffe og måske dryppe stearin med min yndlingsdatter, KH May-Britt

4 kommentarer:

  1. Hold da op Maribi, hvor er du dog overskudsagtig sådan at føre blog her 1. jan....Ja, jeg har været på skøjtebane og på udsalg og rengjort bil, det var det det blev til. Ja, nytårsforsættet blir også at få syet og strikket mere, er igang med vest, som vist allerede er for lille til Selma! Godt nytår! Knus Charlotte

    SvarSlet
  2. Charlotte - ja, ja - der røg jo ikke megen alkohol indenbords i går, så jeg var nogenlunde frisk i morges 06.30. Åh, jeg misunder dig og dine strikkerier - kunne jeg få et kursus? Eller hvad med en strikkeklub? Knus M.

    SvarSlet
  3. total overskuds mom.... elsker alle dine planer, det er en go ting... håber også at veninder og venner kan proppes ind der imellem slankekur og rundepinde... see you.. knuzz

    SvarSlet