Salg

lørdag den 4. august 2012

Sku det være en frøsnapper?

Billede: Sku det være en bette frøsnapper? :-)

Så gik jeg da lige "bage-amok"! Bagte lækre smørbirkes i går og i dag stod den på frøsnappere, gulerodsboller og de populære knækbrød. Frøsnapperne og knækbrødene er opskrifter fra Amos Bagebog 3 - den serie er helt fantastisk og tilmed uhyre billig! Mener det er 30 kr. pr. stk og den er fuld af klassikere og andre godter. Jeg har købt mine i Føtex.

Hvis du ikke er den heldige ejer af bogen, så kommer opskriften på frøsnappere her. Jeg vil sige, at der måske godt kunne have været mere remonce i, men så skal smørret nok ikke være så blødt som i opskriften, da det nok vil flyde ud. Desuden synes jeg de blev meget store, så min anden dejklump blev opdelt i flere, mindre stykker.

Dej:
900 gr. hvedemel
50 gr. gær
ca. 4 dl. mælk
2 æg
200 gr. blødt smør
1 tsk. salt

Remonce:
150 gr. blødt smør
75 gr. sukker

Sådan gør du:
1. Rør gæren ud i lunkent mælk. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt.
2. Drys lidt mel på bordpladen og del dejen i to. Rul dem ud til aflange stykker på 20x60 cm.
3. Rør remoncen sammen og fordel den på de to dejstykker. Fold den ene langside ind mod midten, og fold dernæst den anden ind over.
4. Pensl dejen med sammenpisket æg og drys med blå birkes. Skær den ud i 9 stykker.
5. Dejstrimlerne snoes til en spiral og lægges på en bageplade med bagepapir. Hæver ca. 30 min.

Bagetid 10-12 min. midt i ovnen, 200 grader.

Tip: I stedet for remonce, så prøv at brug en god smøreost fx pikantost.


3 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud. Tak for opskriften, den skal helt sikkert prøves:)

    SvarSlet
  2. Selv tak, Kira - men husk endelig mere remonce i ... God bagelyst og fortsat god dag!

    SvarSlet
  3. De er prøvet og de er helt ok

    SvarSlet